'Beste film van het jaar' Cocaine Bear leidt tot controverse én erg goede recensies (trailer) News
'Beste film van het jaar' Cocaine Bear leidt tot controverse én erg goede recensies (trailer)
News

De eerste recensies voor de film ‘Cocaine Bear’ beginnen binnen te komen en hij wordt zowaar nu al ‘een van de beste films van het jaar’ genoemd. Rustig, rustig! Voor het geval je dit bijzonder vreemde filmconcept nog niet kent, het is losjes gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een paar jaar geleden waarin - je raadt het al - een beer een lading cocaïne te pakken krijgt.

In het echte leven stuitte een zwarte beer op een lading cocaïne die in de jaren tachtig door een smokkelaar was gedumpt. In de film gebeurt hetzelfde, maar de beer gaat (natuurlijk) op een moorddadige rooftocht. Hoewel de ster van de show ontegenzeggelijk de aan drugs verslaafde beer is, zit er ook een behoorlijke cast achter.

We hebben Ice Cube's zoon O'Shea Jackson Jr in de hoofdrol, en zien ondere andere ook Keri Russell, Kristofer Hivju, Alden Ehrenriech, Brooklynn Prince, Christian Convery en Jesse Tyler Ferguson. Bovendien bevat de film een van de laatste optredens op het scherm van de legendarische Ray Liotta, die vorig jaar helaas overleed. Hoe dan ook, sommige recensies tot nu toe zijn opmerkelijk positief, aangezien het allemaal een beetje vreemd en chaotisch lijkt (en gewoon ook is).

'Beste film van het jaar'

Eén recensie klinkt zelfs: "CocaineBear is de beste film van het jaar tot nu toe. Het is een spannende slasherfilm, maar dan met een beer. Maar het is ook een hilarisch absurde komedie zoals alleen producenten Lord & Miller dat kunnen. Bovendien is de cast ongelooflijk." Iemand anders schreef: “De film is supereng én supergrappig. Een echte jaren ’80 slasher met een geweldige cast, waaronder Tormund uit Game of Thrones.”

Kristofer Hivju (GoT) heeft een rol in de film (Credit: Universal Pictures)

"Er is te weinig aandacht voor de hond, Rosette"

Daar heb je het mensen… Het is misschien een beetje een vreemd concept, maar het is blijkbaar ook goed! Zelfs de regisseur, Elizabeth Banks, is een beetje op haar hoede voor de ontvangst die de film zou kunnen krijgen. Ze zei in een gesprek met Variety: “Als ik mensen vertel over de film, kijken ze me maar vreemd aan. Diegene die ik er het minst heb over verteld, is mijn moeder. Ze gaat met mijn tantes kijken en ik houd mijn hart vast! Gelukkig zal ze van de hond Rosette houden, een personage waar veel te weinig over gesproken wordt.”

De film is ook niet zonder controverse. Maar ja, het gaat over een beer die aan de coke zit en op rooftocht gaat, wat wil je!? In één bepaalde scène nemen twee kinderen - gespeeld door Brooklynn Prince en Christian Convery - cocaïne. Banks zei: "Het was zeker controversieel. Er waren gesprekken over en we vroegen ons af of we die personages ouder moesten maken. Maar ze moeten gewoon 12 zijn, het kan niet anders.” Cocaine Bear draait sinds woensdag in de Belgische bioscopen. Hieronder alvast de trailer om wat op te warmen…

(Intropic: Universal Pictures)