Bloedbad in de media: Sanoma laat België vallen News
Bloedbad in de media: Sanoma laat België vallen
News

Bloedbad in de media: Sanoma laat België vallen

We hadden het al eerder aangekondigd: Sanoma zou vandaag 'uitpakken' met nieuws over zijn Belgische activiteiten. Het bedrijf kiest voor een radicale aanpak: het ziet er naar uit dat we Sanoma in België binnenkort kunnen uitwuiven.
Officieel zet het zijn Belgische activiteiten 'onder strategische heroriëntatie', waarbij alle opties opengehouden worden - inclusief een volledige verkoop. België is in ieder geval geen prioriteit meer, want het bedrijf wil zich op de landen focussen waar ze een marktleiderspositie hebben, waarbij het over Finland en Nederland gaat.

Aimé Van Hecke duidde het al in een persbericht: "Gerichte afsplitsingen tot een volledige verkoop, joint ventures tot en met volledie overnames". En uiteraard sneuvelen er bij het uitbrengen van het persbericht geen jobs - dat wordt 'strategisch' overgelaten aan de overnemers, denkt de goede verstaander daarbij.

Met Feeling, Flair, Libelle en Story heeft Sanoma toch een serieuze portefeuille wanneer het gaat over vrouwenbladen, maar ook daar is de teruglopende/afkalvende/ineenstortende advertentiemarkt (je mag zelfs schrappen wat niet past) duidelijk sporen achtergelaten. En ja, ook Playboy zou wel eens kunnen verdwijnen, want het blootblad staat bij de titels die 'geheroriënteerd' moeten worden. Maar verder gaat het goed in ons landje, meneer Di Rupo. (KA)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties