Consumenten klagen veel meer over voedsel News
Consumenten klagen veel meer over voedsel
News

Consumenten klagen veel meer over voedsel

Het Federaal Voedselagentschap (FAVV) kreeg vorig jaar 4.604 klachten van consumenten. Een stijging van 15% tegenover 2010 en meer dan honderd procent in vergelijking met 2008.

De meeste klachten die het meldpunt voor de consument (meldpunt@favv.be) bereiken, gaan over beschadigde verpakkingen. Verder over hygiëne in onder meer restaurants en broodjeszaken, over bewaarmethoden en over vervaldata die overschreden zijn of die overplakt zijn met een nieuw etiket.

Elke klacht wordt onderzocht en binnen de drie weken moet het dossier afgehandeld zijn.

Ook het aantal vragen aan het FAVV over voedselveiligheid lag nooit zo hoog: 6.902 in 2011 tegenover 6.408 het jaar voordien.

TG Archieffoto

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties