Dikke deal tussen NBA en ondergoedmerk van Kim K.: “De Michael Jordan van haar generatie” News
Dikke deal tussen NBA en ondergoedmerk van Kim K.: “De Michael Jordan van haar generatie”
News

Dikke deal tussen NBA en ondergoedmerk van Kim K.: “De Michael Jordan van haar generatie”

De boxershort van NBA-baas Adam Silver (61)? Die is tegenwoordig van Skims, zo verkondigde hij zelf al. Dit is het resultaat van een megadeal tussen 's werelds grootste basketbalcompetitie en het bekende shapewearmerk van Kim Kardashian (43), dat onlangs ook een ondergoedlijn voor mannen heeft gelanceerd.

Kim Kardashian is regelmatig te zien langs de zijlijn van de Crypto.com Arena, voorheen bekend als het Staples Center waar de LA Lakers hun thuiswedstrijden spelen. Binnenkort staat echter niet alleen zijzelf op de court, maar ook het logo van haar geruchtmakende lingeriemerk Skims. De recent aangekondigde sponsordeal met de NBA is revolutionair te noemen. Skims, dat nog maar vier jaar bestaat maar nu al wordt geschat op 4 miljard euro, wordt de officiële 'ondergoedpartner' van zowel de NBA, WNBA als USA Basketball.

Slimme zet van de NBA

Voor de NBA betekent dit een slimme zet om een breder, voornamelijk vrouwelijk publiek aan te spreken, terwijl Skims zich richt op nieuwe mannelijke aandacht, vooral nu ze onlangs ook een ondergoedlijn voor mannen hebben gelanceerd. "Kim Kardashian is de Michael Jordan van de influencer-generatie," verklaarde Jens Grede, CEO van Skims, in een podcast van het Amerikaanse zakenmagazine- en website Fast Company. "Enkele decennia geleden wilde een vijfde van de Amerikaanse tieners profatleet worden. Vandaag wil 20% van die tieners creator worden. Een cultuur die voor een groot deel te danken is aan Kim K."

(lees verder onder de video)

Wordt het wel een succes? 

Hoewel de financiële details van de deal van onbepaalde duur tussen de NBA en Skims niet zijn vrijgegeven, bevindt Skims zich in het gezelschap van andere NBA-sponsors zoals Gatorade en Google, evenals wereldwijde kledingmerken zoals Nike en Adidas. "Meer dan welke andere sport dan ook, heeft basketbal een sterke link met mode," aldus Grede. "De tunnel richting de kleedkamer is bijna een catwalk geworden voor basketballers." Het is echter nog afwachten of zowel mannelijke als vrouwelijke NBA-fans zich willen associëren met een figuur als Kim Kardashian, een beroemdheid die ‘onrealistische’ vrouwenmaten op een opvallende manier benadrukt,. Wordt dus zeker vervolgd…

(Bron: hln.be - Intropic: Instagram en Unsplash)

4 claps
1 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties