Flair steekt geld voor goed doel in eigen zak

Het weekblad Flair voerde enkele maanden geleden fors campagne met een dik themanummer rond verkrachtingen. Wie het blad kocht, betaalde één euro extra die integraal doorgestort zou worden aan organisaties die zich inzetten tegen verkrachting. Maar die organisaties ontvingen geen cent. Dat schrijft De Morgen zaterdag op basis van een uitspraak van de Jury voor […]

Het weekblad Flair voerde enkele maanden geleden fors campagne met een dik themanummer rond verkrachtingen. Wie het blad kocht, betaalde één euro extra die integraal doorgestort zou worden aan organisaties die zich inzetten tegen verkrachting. Maar die organisaties ontvingen geen cent. Dat schrijft De Morgen zaterdag op basis van een uitspraak van de Jury voor Ethische Reclameparktijken (JEP) na een klacht van een van de organisaties.
Volgens Sem Stemerding, woordvoerder van Sanoma, waar Flair deel van uitmaakt, viel de verkoop van het speciale nummer tegen. “De kosten voor de fluitjes en de campagne lagen te hoog. Er bleef geen geld over voor de verenigingen.”

Reacties

wpDiscuz