Hoera! Knack betaalt ook zijn particuliere abonnees terug News
Hoera! Knack betaalt ook zijn particuliere abonnees terug
News

Hoera! Knack betaalt ook zijn particuliere abonnees terug

Zodus, de Knack-sage gaat verder. Vorige week garandeerden we alle zelfstandige Knack-abonnees dat ze - indien gewenst - hun abonnementsgeld bij Roularta konden gaan terugeisen. Vandaag kan u en ik dat ook, mits u en ik een goeie uitleg geven.


Het regent abonneeverliezen bij Knack sinds het weekblad aankondigde dat de lichtgekleurde Jörgen Oosterwaal de leiding overneemt en twee vooraanstaande Knack-journalisten daar niet mee kunnen leven. Vorige week vertelden we al dat de abonnees die daar óók niet mee kunnen leven, hun abonnementsgeld kunnen terugkrijgen ALS ze via factuur hebben betaald. Reacties bleven uiteraard niet uit - kijkt u maar eens hier... - en nu kunnen we u met zekerheid vertellen dat ook particulieren hun centjes terug mogen verwachten.

De abonnementendienst communiceert daar echter niet zo transparant over, maar we zullen trachten te verduidelijken hoe zij ermee omgaan. Blijkt dus dat we ons vorige verhaal – het feit dat enkel zelfstandigen hun geld kunnen terugkrijgen – met een stevige korrel zout moet genomen worden. De dame die ik aan de lijn kreeg zou verkeerde informatie hebben doorgegeven omdat “de Knack-dienst in snelheid gepakt werd na de Knack-hetze rond Oosterwaal, Meulenaere en Van Cauwelaert”.

Okee. Volgens Christoph Bertier, hoofd van de abonnementendienst bij Knack, wordt er IN PRINCIPE enkel teruggestort als de abonnee in kwestie komen te gaan is. Eerder vertelde een andere Knack-medewerker dat het ook mogelijk is om de opzegging via een aangetekende brief te melden en het bestuur vervolgens zou beraadslagen over een eventuele terugbetaling. Maar alvorens u allen met een aangetekende brief naar Roularta trekt, overweegt u volgende manier van afhandelen het best.

We confronteerden mijnheer Bertier namelijk met het verhaal van één van onze lezers, een particulier, nota bene. Die abonneerde zich een tijdje geleden op Knack, stelde vorige week een goed gefundeerde mail op en kreeg volgend antwoord van Knack terug: “Is het mogelijk om uw rekeningnr te ontvangen zodat we de terugstorting kunnen uitvoeren.” Zo gezegd, zo gedaan, en de reactie van Bertier was als volgt: “Ik zeg niet dat er geen uitzonderingen worden gemaakt, maar in principe is de algemene stelregel dat er betaald wordt tot het einde van de abonnementstermijn”.

Moraal van het verhaal: wees een uitzondering, en ook u krijgt uw centen terug. Uw mooi geformuleerde e-mail krijgt u hier kwijt en de webstek van de abonnementendienst verwelkomt u op deze link. Veel succes! (KDN)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties