Mechelse B-Post noemt klant per abuis 'dienen kloot' News
Mechelse B-Post noemt klant per abuis 'dienen kloot'
News

Mechelse B-Post noemt klant per abuis 'dienen kloot'

Enfin, zo abuis was het niet. De directeur van B-Post op de Grote Markt in Mechelen vergat gewoon een stuk mail te wissen.

Frans, een gepensioneerde informaticus, is al heel lang klant bij B-Post in Mechelen. Thans is hij op zoek naar een andere bank.

De reden? Frans had recent een erfenis gedaan. Uiteraard pikt de staat daar een graantje van mee en afhankelijk van hoeveel er te erven valt en de verwantschap, kunnen die successierechten in Vlaanderen oplopen tot 65 procent. Bovendien moeten die successierechten eerst betaald worden vooraleer er van die erfenis kan genoten worden en zo kan het gebeuren dat mensen bij een erfenis niet voldoende centjes hebben om eerst het deel voor de staat te betalen.

Zo ook Frans en daarom vroeg hij informatie voor een lening bij B-Post. Blijkbaar liep de vrouwelijke bediende die de vraag kreeg niet bijster hoog op met de klant. “Wil jij die klant bellen voor een afspraak? 't Is dienen kloot!” zo mailde ze naar de kantoordirecteur.

Die kantoordirecteur had echter geen zin om een telefoontje te plegen. Hij stuurde het mailtje door naar Frans en zette bovenaan enkele uren en data als voorstel voor een afspraak. De 'kloot' vergat hij echter te wissen.

Bij B-Post in Mechelen kan men nu die afspraak ergens steken waar de zon niet schijnt. De gepensioneerde informaticus diende prompt een klacht in én is vastbesloten van bank te veranderen.

B-Post zelf ziet echter verzachtende omstandigheden: “Er stonden smileys bij, het was niet zo bedoeld.” Toch bood de woordvoerder inmiddels zijn excuses aan voor het ongepast taalgebruik. (SL)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties