NMBS zit met nog meer rommeltreinen opgescheept News
NMBS zit met nog meer rommeltreinen opgescheept
News

NMBS zit met nog meer rommeltreinen opgescheept

Na de stilstaande Fyra is er nu ook de stilstaande Desiro. Hoe goedkoop uiteindelijk duurkoop wordt.

De Desiro mag dan wel van Duitse makelij zijn in de plaats van Italiaanse, stilstaan doet hij eveneens. Al was op de Duitse internetfora de Belgische bestelling wel de mop van het jaar. Onze oosterburen vonden het namelijk supergrappig dat de NMBS treinen bestelde die tien meter langer en maar liefst vijftien ton zwaarder waren dan de Duitse versie en die toch lichtere motoren hebben. Nu is er een probleem met de aandrijving… Steek eens een koffiemolentje van duizend cc in pakweg een Hummer, dat gaat ook niet.

Ook op de motoren van de deuren werd een beetje beknibbeld met alle gevolgen van dien. Die motoren zijn namelijk te zwak om de deuren van de trein open en dicht te doen wanneer het vehikel op een helling staat.

Dan lezen we in Het Nieuwsblad dat er een probleem is met de sensoren van de toiletten. Die moeten de toiletdeuren automatisch sluiten wanneer het opvangreservoir vol zit. Maar blijkbaar denken die sensoren nogal gauw dat het reservoir vol is, waardoor de deuren voor niks dicht blijven. Tenslotte is er ook nog het probleem dat de treinen niet echt bestand zijn tegen de vrieskou. Bepaalde onderdelen van de pantograaf (de armen bovenaan de trein die de verbinding met de stroomkabels maken), die durven wel eens vast te vriezen.

De stoomtrein, die was tenminste nog betrouwbaar. (SL)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties