Het aantal klachten over de werking van de VDAB piekte vorig jaar met 1.718 dossiers, een stijging met twintig procent. Vooral werkzoekenden doen massaal hun beklag. Dat schrijft De Standaard vandaag.
De ontevredenheid over de werking van de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB nam vorig jaar sterk toe. In totaal werden 1.718 klachten opgetekend, een stijging van 22,7 procent ten opzichte van 2012. De meeste klachten gaan over een gebrekkige werking of communicatie. Dat blijkt uit het rapport Klachtenmanagement 2013 dat De Standaard kon inkijken.
Een kwart van de verzuchtingen gaat over de opleidingen, meer specifiek over de toegang en het aanbod. 23,9 procent handelt over het te volgen traject dat soms niet meer voldoet aan de professionele vereisten. Tachtig procent van de klachten komt van werkzoekenden.
Werkgevers blijken daarentegen steeds meer tevreden over de geleverde diensten. 83 klachten werden onontvankelijk verklaard. De VDAB zelf reageert niet verrast op het hoge aantal. "De dienst stimuleert de cursisten net om zoveel mogelijk klachten door te geven. Met die informatie proberen de medewerkers de dienst verder te professionaliseren en te stroomlijnen", zegt woordvoerder Bartelijne van den Boogert.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties