VRT-medewerker kwaad op NMBS: "75 euro boete omdat abonnement niet gescand raakt?" News
VRT-medewerker kwaad op NMBS: "75 euro boete omdat abonnement niet gescand raakt?"
News

VRT-medewerker kwaad op NMBS: "75 euro boete omdat abonnement niet gescand raakt?"

VRT-medewerker Jochem Maes stapte vanmorgen om half negen de trein op in Antwerpen. Toen de conducteur langs kwam, toonde hij zijn abonnement, maar dat raakte niet correct gescand. Bijgevolg werd Maes dus als zwartrijder beschouwd en kreeg hij een boete van 75 euro voorgeschoteld. “Abonnement raakt niet gescand en conducteur duwt me dan maar 75 euro boete in mijn handen. WTF”, spuwde hij zijn gal op twitter.

Het twitterende NMBS-team mengde zich al snel in de discussie en verduidelijkte dat hij het formulier gewoon aan het loket moest laten zien. Daar zouden ze zijn abonnement nakijken en – indien alles klopte – moest hij niets betalen. Ook geen administratiekost van acht euro, zoals eerst verkeerdelijk gedacht.

Allemaal goed en wel, maar kan dat niet op een iets minder stressvolle manier? “Het klopt dat het een beetje verwarrend is dat het C170-formulier ook gebruikt wordt voor boetes, maar dat is nu eenmaal zo. De passagier moet gewoon even naar het loket, en indien de gegevens kloppen, wordt de boete geannuleerd en hoeft de abonnee helemaal niets te betalen”, verduidelijkt NMBS-woordvoerster Frieke Neyrinck. Eind goed, al goed! (KDN)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties