De Mazda MX-5 is al van toen hij in 1990 op de markt kwam, een groot succes. Daar is natuurlijk een goede reden voor: veel fun voor tamelijk weinig geld. Vorig jaar kwam de huidige generatie uit en geef toe: er zijn weinig andere cabrio’s die zo mooi zijn, tamelijk snel zijn en minder dan 25.000 euro kosten.
Nu vindt de SEMA-beurs plaats in Las Vegas, een beurs waar automerken hun aftermarket-specialiteiten tentoonstellen. Mazda nam twee aangepaste MX-5’en mee.
De eerste is de Speedster Evolution, een MX-5 die het moet stellen zonder voorruit en dak. Door nog meer aanpassingen als een ander remsysteem en onderstel en een ultralichte accu, weegt deze speedster slechts 898 kilogram.
Dan is er ook nog de MX-5 RF Kuro, een fastbackversie die eveneens werd voorzien van een sportieve ophanging en Brembo-remmerij, net als de MX-5’en die worden ingezet in de autosport.
Het zijn nog maar prototypes natuurlijk, maar wat ons betreft mogen ze zo in productie genomen worden. Wat denken jullie? (PK)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties