Caval maakt reclame met kindjes met een beperking News
Caval maakt reclame met kindjes met een beperking
News

Caval maakt reclame met kindjes met een beperking

Het Belgische kinderschoenenmerk Caval is met een opmerkelijke reclamecampagne gestart. Centraal staan kinderen met een beperking, zoals de achtjarige Vic met het syndroom van Down en de tienjarige rolstoelgebruikster Arranya.

”Elk kindje is gelijk”, is het credo van het schoenenmerk. Heidi Coppens, de bezielster van het bedrijf, legt uit waar het idee vandaan komt. “We kiezen als schoenmerk bewust voor ecologisch leer. Dat brengt bijvoorbeeld wat kleur betreft heel wat beperkingen met zich mee. Bij ons zijn die beperkingen een keuze, maar heel veel kindjes krijgen die keuze niet. Dat hield me een spiegel voor en bracht met op het idee van deze campagne.”

"We willen met onze reclamebeelden vooral vooroordelen bespreekbaar maken en aantonen dat kindjes als Vic even goed model kunnen staan voro onze schoenen." De Vereniging Personen met een Handicap (vfg) reageert alvast positief. Adjunct-nationaal secretaris Nathalie Vandebroecke vindt het een goede zaak dat mensen met beperking in de media komen. Zij stoort zich niet aan het commercieel doel dat achter de campagne zit."

Els Peeters uit Brasschaat, de mama van Vic uit de campagne, zag de oproep van Caval op Facebook. “Het leek ons een leuke ervaring en daarom hebben we direct gereageerd”, vertelt ze. “Ik vind het positief dat mensen die anders zijn wat meer in de media komen. Als mijn zoon een verschil kan maken, wil ik daar zeker aan meedoen.”

Celine Baeten

Foto HBvL: De mama van Vic (rechts), die het syndroom van Down heeft, was meteen enthousiast over het idee van Caval.

Lees het volledige artikel dit weekend in uw krant

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties