Frank Molnar en z'n Noa Neal foefelen 'op z'n Natalia's' News
Frank Molnar en z'n Noa Neal foefelen 'op z'n Natalia's'
News

Frank Molnar en z'n Noa Neal foefelen 'op z'n Natalia's'

Nu Natalia met haar 'Boom' iets te opzichtig aan wel heel veel Youtube-views raakte, schoten enkele snuggere muziek-business-watchers wakker en gingen ze met argusogen nakijken of die duistere praktijken schering en inslag zijn bij onze Vlaamse talenten. "Natuurlijk niet!", zo luidde het bij Frank Molnar die zowat alles probeert om z'n Noa Neal van de grond te krijgen.
1 miljoen views, dat moet je verdienen. Wij vielen bijna van onze stoel toen we lazen dat Skydive, het nummer van Noa Neal, bijna aan dat aantal zat. Nu ja, tegenwoordig schrik je niet zo snel meer van een paar honderdduizend meer of minder, maar voor volstrekte kut met peren is 1 miljoen nu éénmaal bijzonder veel, ook al staan er twee redelijke prammen in de uitstalraam.

Nee, iets aan dit zaakje klopte er niet. Molnar zelf benadrukte in een reactie dat "er geen manipulatie aan te pas kwam". Volgens hem had het allemaal met hun social media-kennis te maken, ook al hebben ze geen platenmaatschappij en niet veel airplay. "Nee, die 1 miljoen views, die kwamen er geheel organisch". Het klinkt ons in de oren alsof de betreurde Lolo Ferrari ons zou toefluisteren dat er niet aan haar lichaam is gewerkt.

Gelukkig zijn er nog steeds snuggere geesten die verder kijken dan hun neus lang is. Zo ging één van hen eens kijken naar de reacties onder de clip: vreemd genoeg heeft Noa blijkbaar een hoop heel exotische fans die allemaal laaiend enthousiast zijn (vreemd dat die toer door Azië er nog niet gekomen is…). Hoang Nguyen, Sihcuab, Gigricah en Trinh Thao, om van Lina Suzeab nog maar te zwijgen, allemaal steken ze de loftrompet af over de orale kwaliteiten van Noa Neal.

Wie echter wat verder graaft, kan de profielen van diezelfde fans gaan bekijken en wat blijkt? Allemaal houden ze van dezelfde video's. Zo zijn ze allemaal geabonneerd op 'El Tiger', nog zo'n nobele onbekende die blijkbaar een diepe indruk heeft nagelaten. Toeval? We denken het niet. Eerder een gevalletje zoals dit: het kopen van comments, likes en views. Loonslaafjes die ergens in Azië of god weet waar op bestelling alles goed vinden - maar dan echt alles. 100.000 grafieken mogen ze voor onze neus komen ontplooien met daarop de geografische spreiding van al die 'echte' viewers, maar voor ons is het zo klaar als een klontje: kut met peren blijft nu éénmaal kut met peren. (KA)

Maar, zoals die andere marketingwijsheid zegt: "Even bad publicity is good publicity", dus bij deze nog een keertje het nummer van Noa Neal. De factuur voor de extra views sturen we wel op.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties