Movie recensie: Bad Trip - Nog eens een goede Vlaamse film? News
Movie recensie: Bad Trip - Nog eens een goede Vlaamse film?
News

Sinds afgelopen woensdag is de gloednieuwe film 'Bad Trip' in de zalen te bewonderen. In deze Bad Trip volgen we vier vrienden die per ongeluk de meest bizarre en slechtste week van hun leven beleven. Sebastiaan (Ben Segers) krijgt van enkele Joodse drugsdealers de opdracht om even 16 kilo aan cocaïne te verkopen. Sebastiaan is echter in de verste verte geen drugsdealer en krijgt de opdracht eerder door zijn onhandigheid dan door zijn kunnen.

Hij moet nu binnen een week de volle 16 kilo verkopen aan 800.000 euro en betrekt daar natuurlijk zijn drie vrienden mee in. Wat volgt is een geflipte actie-komedie met geen ongekend geweldig scenario of diepgaand verhaal, maar wel met heel wat leuke grappen. Het is vaak behoorlijk flauwe humor, maar wel het soort van flauwe humor die zo absurd is dat deze je toch doet lachen.

Breinloos entertainment

Naast Ben Segers zijn Jonas Van Geel, Tom Audenaert en Gene Bervoets de andere hoofdrolspelers. Het is vooral Bervoets met zijn personage René die het leukste personage vertolkt en bijgevolg dus ook de leukste opmerkingen maakt.

Bad Trip is zeker geen gigantische topfilm. Niet alle moppen zijn even geslaagd en het verhaal is verre van hoogstaand, maar vooral een excuus om de hoofdrolspelers in knotsgekke situaties te zetten. Maar dat is ook net waarom Bad Trip op sommige momenten ook echt leuk is. De film en de personages nemen zichzelf niet al te serieus. De cast had wellicht behoorlijk wat plezier tijdens het filmen met de absurde situaties waarin ze terechtkomen en dat zie je ook op het scherm.

Bad Trip is zeker niet de beste Vlaamse film van de laatste jaren, maar indien je graag een Vlaamse actie-komedie wil zien waarbij je kan lachen dan zal Bad Trip niet teleurstellen. Het is eens een andere genre dan wat we gewend zijn van de Vlaamse film en dat voelt ook wel als een verfrissing. De film is verre van perfect, maar biedt simpelweg anderhalf uur aan breinloos entertainment. En dat is toch vaak waarom we net naar de bioscoop gaan?