Proximus verklaart 21-jarige studente onterecht dood News
Proximus verklaart 21-jarige studente onterecht dood
News

Proximus verklaart 21-jarige studente onterecht dood

Jessica Swartebroeckx uit Pulle, een 21-jarige studente aan de Antwerpse Plantijn Hogeschool, werd onterecht doodverklaard door gsm-operator Proximus.Met die flater kan ze nog 'leven', maar dat de fout van Proximus haar nu nog geld kost ook, vindt ze schandalig."Ongeveer een maand geleden vond ik een brief van Proximus in de brievenbus, geadresseerd aan 'de familie van Jessica Swartebroeckx'", begint het meisje haar verhaal. "Ik heb zelf een maandabonnement op Proximus. Hoewel de brief niet aan mij gericht was, heb ik hem toch geopend omdat mijn nieuwsgierigheid geprikkeld was."Een gelukkige beslissing van Jessica, anders had haar arme moeder misschien wel een hartaanval gekregen. "Wij hebben vernomen dat uw familielid, Jessica Swartebroeckx, overleden is, stond er in plechtige bewoordingen. Geloof me: het is akelig om zoiets over jezelf te moeten lezen. Proximus betuigde zijn innige deelneming en vermeldde dat het tegen het einde van de maand de afsluitfactuur zou regelen."Onthutst reed de studente met haar 'doodsbrief' naar de Proximus-winkel in het Wijnegem Shopping Center. "De winkeljongen gaf als verklaring dat mijn gsm-nummer waarschijnlijk maar een cijfertje verschilde met het nummer van een klant die echt gestorven was. Ik kreeg de belofte dat ze de fout gingen rechtzetten en eventueel nog een financiële tegemoetkoming zouden geven voor de overlast."Want overlast had Jessica zeker. "Mijn gsm-nummer werd afgesloten. Ik moest verschillende telefoontjes plegen om alles te heractiveren." Als extra bittere 'koffietafel' na haar begrafenis kreeg Jessica deze week haar maandelijkse Proximus-afrekening. "In plaats van 30 euro, moet ik nu het dubbele betalen. Zogezegd omdat mijn account afgesloten is geweest. Het zijn geen enorme bedragen, maar een studente kan iedere euro gebruiken. Ik kreeg nu te horen dat ik best die verdubbelde factuur betaal en dat ik daarna maar iets moet terugvorderen. Wat is dat nu voor een uitleg?"Jan Margot, woordvoerder van Proximus, spreekt van een spijtige "menselijke fout" van de kant van Proximus, waarvoor als commercieel gebaar beloofd werd om 15 euro te crediteren. "De klant heeft dit dus als herlading gekregen, maar zal er niet voor moeten betalen. De creditnota zal bij de eerstvolgende factuur zitten. Het klopt dat de klant er goed aan doet om betwiste facturen te betalen, en nadien het te veel betaalde bedrag terug te vorderen. Dat is de eenvoudigste manier."Kristin Matthyssen

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties