Producente Barbara Broccoli heeft nieuws over nieuwe 007-film. En het is geen goed nieuws... Film & TV
Producente Barbara Broccoli heeft nieuws over nieuwe 007-film. En het is geen goed nieuws...
Film & TV

Producente Barbara Broccoli heeft nieuws over nieuwe 007-film. En het is geen goed nieuws...

Helaas, de nieuwe James Bond-film staat nog niet voor de deur. Producente Barbara Broccoli heeft een ontmoedigende update gedeeld over het volgende deel in de reeks.

Begin november gaat ‘007: Road to a Million’ van start op Amazon Prime Video, een nieuwe James Bond-serie met Brian 'Logan Roy' Cox in de hoofdrol. Het betreft echter een realityserie, een spelprogramma, maar desondanks leidt de promotie wel tot meer nieuws over de volgende Bond-film. Helaas is het geen goed nieuws…

"Bond opnieuw uitvinden"

Het is alweer twee jaar geleden sinds No Time to Die uitkwam, maar de opvolger van Daniel Craig is nog steeds niet in zicht. Barbara Broccoli, de producente achter de filmreeks, werd geïnterviewd door The Guardian over Road to a Million. Gelukkig kon de Britse krant het niet laten om ook even naar de mogelijke nieuwe James Bond-film te vragen. "We hebben nog een lange weg te gaan voordat we James Bond opnieuw hebben uitgevonden voor het volgende hoofdstuk," aldus de 63-jarige producente.

Ze voegde eraan toe dat de leidinggevenden ‘nog niet eens zijn begonnen’ met het proces van het moderniseren van de langlopende franchise. Verdorie. Ondanks alle geruchten en speculatie lijkt het er dus op dat de nieuwe James Bond-film nog in de kinderschoenen staat. Als de producenten stiekem al verder zouden zijn, zouden de antwoorden van Broccoli waarschijnlijk vager of ontwijkender zijn geweest.

(lees verder onder de video)

"Toen zaten ze serieus fout!"

Maar dat er veel gaat veranderen na Daniel Craig, is wel duidelijk. De producente benadrukt tegenover The Guardian namelijk dat de volgende film moet weerspiegelen hoe de wereld is veranderd in de twee decennia sinds Craig werd aangekondigd als de zesde 007. Ze haalt GoldenEye aan als voorbeeld: "Toen zei iedereen: 'de Koude Oorlog is voorbij, de muur is gevallen, James Bond is dood, 007 is niet meer nodig, er is nu wereldwijde vrede en er zijn geen schurken meer.' Man, wat zaten ze toen fout!”

“Maar daardoor is het dus wel nodig om met elke nieuwe acteur het iconische personage te vernieuwen, te moderniseren. Het is immers het startschot voor hopelijk bijna twee decennia aan nieuwe 007-films, vooral als de producenten dit keer daadwerkelijk kiezen voor een jongere Bond. Met Craig wilden ze zich richten op hoe een held uit de 21e eeuw eruit zou zien." zei Broccoli. En ze voegde eraan toe: "Daniel Craig gaf ons de mogelijkheid om het emotionele leven van het personage te verkennen, de wereld was daar ook klaar voor. Ik denk dat deze films de tijd weerspiegelen waarin ze worden gemaakt.”

"We weten wat onze focus is"

“En er ligt een lange, lange weg voor ons om het opnieuw uit te vinden voor het volgende hoofdstuk en daar zijn we dus nog niet eens mee begonnen." Helaas. Broccoli geeft wel aan dat Road to a Million ‘een leuk ding was om in de tussentijd te doen’ en hopelijk zal helpen om de honger van fans naar de franchise een beetje te stillen. Maar, de focus ligt op het maken van speelfilms, zo zei ze nog. “Als we aan een Bond-film beginnen, hebben we daar drie of vier jaar onze volledige aandacht voor nodig, dus dat is waar we ons op concentreren,” klonk het.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties