Krijg je hem niet meer omhoog? Deze dagelijkse gewoontes zijn heel slecht voor je erectie

Je kan het sneller oplossen dan je denkt soms

Je jongeheer is je pronkstuk.Hij is je hele leven aan je zijde en als je hem nodig hebt, is hij daar voor je. Hoewel… Af en toe durft hij ook al eens forfait te geven. Maar dat kun je voorkomen. Hier enkele gewoontes die je overboord moet gooien.

Slechte slaap

De wetenschap zegt: snooze een keer extra óf zet je erectie op het spel. Mannen die minder dan vijf uur per nacht slapen, zien hun testosteronniveau met vijftien procent dalen. Ook de jongere exemplaren. Een slappe nachtrust, betekent een slappe jongeheer!

Zadelschade

Fietszadels zijn niet goed voor je erectie, zeker de smallere zadels. ‘De druk op je perineum – het stukje tussen je anus en geslachtsdelen – kan erectiel weefsel beschadigen,’ waarschuwt Irwin Goldstein, directeur van San Diego Sexual Medicine. Overdrijf dus niet met fietsen!

Skip sporten niet

‘Activiteit houdt erectieproblemen op afstand,’ zegt Helle Gerbild van het Center for Sexology Research. Het kan erectieproblemen bovendien verhelpen. Sport zes maanden lang vier keer per week veertig minuten, dan ben je verzekerd van een gezonde piemel.

(lees verder onder de foto)

Poets je tanden

‘Een keertje overslaan kan geen kwaad’ is een kwalijke gedachte. Als je niet poetst en flost voor een oogverblindende glimlach, doe het dan voor je jongeheer. Tandvleesziektes maken je namelijk vatbaarder voor erectieproblemen.

Gebruik hem niet alleen om te plassen

Uit Fins onderzoek blijkt dat je slechts één keer per week seks hoeft te hebben om van de voordelen te profiteren. Je hebt dan vijftig procent minder kans om erectieproblemen te hebben dan mannen die het minder vaak doen.

Doe je het drie keer per week, dan is dat zelfs tachtig procent. De bloedstroom die een stijve veroorzaakt, voorkomt littekenweefsel, de reden voor erectieproblemen.

Reacties

wpDiscuz