Kawasaki KX250F voortaan batterijloos en met injectie Wheels
Kawasaki KX250F voortaan batterijloos en met injectie
Wheels

Kawasaki KX250F voortaan batterijloos en met injectie


Om het plaatje compleet te maken beschikt de nieuwe KX250F ook over een doorontwikkelde motor met volledig instelbaar injectiesysteem. Dat systeem laat toe om de motor zelfs van de eerste kick te starten, ondanks het ontbreken van een batterij. de kers op de taart hier is echter de KX FI motormanagement regelkit met datalogger (identiek aan diegene die wordt gebruikt door Kawasaki's eigen fabrieksteams), die als optie kan worden meegeleverd en waarmee de karakteristieken van het complete injectie- en ontstekingssysteem kunnen worden aangepast en geanalyseerd. Het motorblok zelf kreeg meer koppel onderin dankzij een aangepaste inlaatnokkenas met 1 graad latere kleptiming, titanium kleppen, 13,5:1 compressieverhouding, 1,4 mm dieper geplaatste bougie, iets langere uitlaat en een groter luchtinlaatkanaal. Ook is de eindreductie korter gemaakt.

Meer informatie is binnenkort te vinden op www.kawasaki.be.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties