Nieuwe Mini Countryman komt ook als stekkerauto Wheels
Nieuwe Mini Countryman komt ook als stekkerauto
Wheels

Nieuwe Mini Countryman komt ook als stekkerauto

De Mini is qua afmetingen eigenlijk geen Mini meer en de Countryman is dat, als SUV van het merk, natuurlijk helemaal niet meer. Volgende maand wordt de nieuwe Countryman voorgesteld en die nieuwe zal nog een tikkeltje groter zijn dan de huidige.

Er zal ook een versie komen die een pak meer gewicht in de schaal gooit. Eentje met een bataljon batterijen onder de achterbank, namelijk. Om een elektromotor aan te drijven, uiteraard. De elektro-Countryman zal er niet veel anders uitzien dan de gewone. In het interieur werd de toerenteller vervangen door een display, waarop af te lezen valt hoeveel power er nog in de batterijen zit en de startknop is geel in de plaats van rood.

Wat er onder de kap zit, houdt Mini nog even voor zichzelf tot in november. Al moet je redelijk achterlijk zijn om dat niet al te kunnen voorspellen. De Countryman heeft hetzelfde platform als de BMW 2-serie Active Tourer, dus durven wij er gif op innemen dat de hybride Countryman alles deelt met de hybride 225XE. Dat wil zeggen: een driecilinder-koffiemolen die de voorwielen aandrijft, elektropower op de achterwielen. Samen goed voor 224 pk.

Ook hoe snel hij is, wil men nog niet zeggen. Maar wel dàt hij snel is. “Hij accelereert als een katapult”, om de woorden van Mini zelf te gebruiken. Wat we nog mogen weten? Tot 80 km/u heeft de bestuurder de mogelijkheid om enkel elektrisch te rijden. Op de snelweg kan desgewenst de ‘Save Battery-functie’ ingeschakeld worden, zodat enkel de benzinemotor gebruikt wordt én de batterijen tegelijkertijd opgeladen worden. (PK)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties