Peugeot 4007 met dubbele koppeling Wheels
Peugeot 4007 met dubbele koppeling
Wheels

Peugeot 4007 met dubbele koppeling

Peugeot koppelt de 2.2 HDi FAP 156 aan een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. De transmissie schakelt automatisch en gebruikt daarvoor twee verschillende koppelingen. Een eerste koppeling werkt op de even versnellingen, terwijl een andere koppeling de oneven versnellingen bedient. Terwijl één versnelling ingeschakeld is, houdt de andere koppeling een versnelling klaar waardoor de automaat heel vlug schakelt.

Je kunt de DCS6 (Dual Clutch System) op twee manieren bedienen: volledig automatisch met twee programma's (Drive en Sport) of met de schakellepels achter het stuurwiel. De gerobotiseerde versnellingsbak telt zes verhoudingen om goed overweg te kunnen met de 2.2 HDi FAP met 156 pk en 380 Nm.

Peugeot heeft rekening gehouden met de terreinvaardigheden van de 4007. Het combineert de DCS6 met een hellingdetector. Naargelang de graad van afdaling, laat de stuureenheid meer of minder motorrem toe voor maximaal rijplezier. Daarnaast beschikt de auto ook over een wegrijhulp voor op hellingen. Samen met het ESP houdt dat systeem de auto ongeveer twee seconden vast zodat je gemakkelijk kunt vertrekken op een helling.

De DCS6-versie heeft nog enkele extraatjes tegenover de andere 4007's. Peugeot bekleedt de bovenkant van de boordplank en de deurpanelen met een nieuw materiaal en geeft de knoppen van de airco een chroomtoets. Het scherm tussen de twee grote tellers heeft een ander ontwerp en heeft informatie voortaan weer in kleur. Tot slot kun je de 4007 DCS6 herkennen aan de dubbele uitlaat.

De 4007 DCS6 is nog deze maand leverbaar en staat op de autoshow van Frankfurt.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties