Brusselse leerkrachten mijden de evolutieleer in hun lessen News
Brusselse leerkrachten mijden de evolutieleer in hun lessen
News

Brusselse leerkrachten mijden de evolutieleer in hun lessen

De overdreven politieke correctheid begint stilaan ook in het Brussels onderwijs absurde vormen aan te nemen. Dit blijkt uit een reeks diepte-interviews van de Université Catholique de Louvain en de Koning Boudewijnstichting.Volgens deze interviews mijden leraren in Brusselse scholen thema's als de kruistochten, evolutieleer of homosexualiteit. De reden hiervoor is niet ver te zoeken, de thema's liggen namelijk veel te gevoelig voor sommige allochtone jongeren in de klas. Want laat staan dat wetenschappelijke feiten maar eens moesten kloppen? Volgens de onderzoekers herinterpreteren leerlingen de geschiedenis vanuit een moslimstandpunt. God heeft volgens hen de hele mensheid eigenhandig geschapen. Dit leren ze van hun vrienden in de wijk of van hun ouders. En alles wat in het klaslokaal wordt verteld is volgens hun maar larie en apekool.


Leerkrachten beginnen daarom er ook niet meer aan deze onderwerpen aan te leren. Ook uit vrees voor de heftige reacties in de klas wanneer er verteld wordt dat de mens zou afstammen van aapachtige wezens in plaats van de vertelling in de Koran dat Allah Adam met Zijn eigen Handen uit klei ontwierp ‘in de vorm van een mens’, waarna Hij er leven in blies.
Volgens hun is de evolutie 'maar' een theorie. Dat is nochtans de zwaartekracht ook en we zien hun toch ook niet van de gebouwen afspringen? (GBL)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties