Vlaanderen betaalt miljoen euro voor halve leeuwenkop News
Vlaanderen betaalt miljoen euro voor halve leeuwenkop
News

Vlaanderen betaalt miljoen euro voor halve leeuwenkop

Een mens steekt zichzelf zo af en toe eens in het nieuw. Het is voldoende dat de dagen lengen en een beetje boven de 20° uitkomen om naar de meest nabije winkel te hollen om een short, blouse of jurk aan te schaffen. Bij andere gelegenheden zoals een trouwpartij of communie durft het ‘m’as tu vue’ wel eens de bovenhand te halen boven het praktische wat dan meestal resulteert in een dure opsmukoperatie die totaal van de pot gerukt én nutteloos is.
Het is in die orde van grootte dat de beslissing van de Vlaamse overheid om een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen gezien moet worden. Met ‘De verbeelding werkt’ en een halve leeuwenkop die eigenlijk een half doorslagje van de oude ING leeuw is, wil Kris Peeters een opfrisoperatie doorvoeren. De halve leeuw staat voor vriendelijkheid. Een heel bijzondere interpretatie aangezien een halve leeuwenkop nu niet meteen het meest vriendelijke, laat staan appetijtelijke is dat er in de natuur waargenomen kan worden.

Erger wordt het wanneer blijkt dat heel de operatie al een slordige 875.000 euro heeft gekost. Nochtans beweert de minister-president dat het om een ‘besparingsoperatie’ gaat. Het logo zelf kostte zo’n 50.000 euro, maar het internationaal merkonderzoek koste al een 250.000 euro. Daar komen dan de kosten van de verschillende departementen boven, wat het totaal op een slordig miljoen euro brengt. Veel geld voor een half beest.

(HVR)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties