Magazines krijgen alweer een dreun van jewelste News
Magazines krijgen alweer een dreun van jewelste
News

Magazines krijgen alweer een dreun van jewelste

Er is voorlopig geen straaltje licht aan het einde van de ‘slechte magazineverkoop’-tunnel. Net als de afgelopen jaren kochten alwéér minder mensen populaire magazines. Grootste slachtoffers zijn Humo, Dag Allemaal en Flair.
Cijfers zijn hard, maar o zo realistisch. Na ettelijke opeenvolgende jaren moeten de boekskes alweer aanzien hoe duizenden mensen minder geen cent willen uitgeven aan hun spannende verhaaltjes. Grootste pijnlijder is – procentueel gezien – alweer Humo, dat tegen een verlies van 15% aankijkt, oftewel van 140.574 exemplaren in oktober 2013 naar 119.250 in september 2014. Dag Allemaal doet het procentueel minder slecht (-10%) maar ziet wel 33.525 lezers afhaken. Ook Story moet 21.211 lezers laten gaan.

P-magazine zag de laatste jaren ook heel wat peren, maar lijkt toch op weg naar stabilisatie. Het populaire mannenblad verliest 8% van hun lezers ten opzichte van vorig jaar (van 33.637 naar 30.884). Het vrouwenblad Flair doet het dan weer een heel pak slechter. Zij verliezen 16% van hun lezers en moeten 14.630 dames opgeven.

Enige lichtpunten in de wereld der magazines zijn Menzo en TV gids Primo. Menzo boekte alweer een mooie winst van 20%. Het sportieve mannenblad kreeg er 1.788 lezers bij en kabbelt rustig verder. Ook TV gids Primo is met een stijging van 8% sterk bezig. Met hun huidige lezersbereik van 112.042 haalden ze er 8.641 mensen bij ten opzichte van de vorige CIM-periode. (KDN)

Weekblad okt 2013-sept 2014 okt 2012-sept 2013 Exemplaren minder verkocht per week
Dag Allemaal 305.076 338.601 33.525
Humo 119.250 140.574 21.324
Story 109.635 130.846 21.211
Flair 75.402 90.032 14.630
P-magazine 30.884 33.637 2.753
Knack 96.895 99.042 2.147
0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties