’t Is weer dé tijd van het jaar dat de boekskesmakers geconfronteerd worden met de harde realiteit van de CIM-cijfers. En alweer krijgen Humo en Dag Allemaal de grootste klappen. Procentueel gezien gaat Humo het hardst voor de bijl: maar liefst 1 op 5 kopers steekt hun centen liever in een pint dan in het linksgekleurde weekblad...
Papier is niet meer populair bij de Vlaamse lezer. Alweer krijgen verschillende magazines rake klappen langs voor, langs achter en van links naar rechts. In vergelijking met de periode april 2012 tot maart 2013 kochten 19,5% minder kopers Humo tussen april 2013 en maart 2014 (van 158.246 naar 127.314 lezers). Voor Dag Allemaal gaat het om 9,9%, maar in cijfertjes doet dat een pak meer pijn: van 358.183 naar 322.830 kopers nu. Ook Story deelt in de klappen: 19.917 (14,1%) lezers kochten het weekblad het afgelopen jaar niet meer.
P-magazine had het de afgelopen jaren ook moeilijk, maar lijkt de terugval onder controle te hebben met slechts 4.355 kopers minder. Soit, binnenkort is ’t weer zomer en naast al die mooie dames die in het zwembad plonsen voor uw neus, kan een papieren model in sexy lingerie toch ook het nodige soelaas bieden. Just saying… (KDN)
Weekblad | april2013-maart2014 | april2012-maart2013 | Exemplaren minder verkocht per week |
---|---|---|---|
Dag Allemaal | 322.830 | 358.183 | 35.353 |
Humo | 127.314 | 158.246 | 30.932 |
Story | 121.751 | 141.668 | 19.917 |
Flair | 83.820 | 97.496 | 13.676 |
Knack | 96.675 | 102.312 | 5.637 |
P-magazine | 32.582 | 36.937 | 4.355 |
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties