Dag Allemaal en Humo krijgen voor het derde jaar op rij zware klappen News
Dag Allemaal en Humo krijgen voor het derde jaar op rij zware klappen
News

Dag Allemaal en Humo krijgen voor het derde jaar op rij zware klappen

“Het gaat niet zo goed met de weekbladen” is vandaag de dag een understatement. Nee, mensen houden niet meer zoveel van papieren blaadjes als vroeger, da’s duidelijk. En vooral de lezers van Dag Allemaal en Humo haken massaal af. Als in respectievelijk 46.000 en 35.000 lezers minder...
Nope, de ‘boekskes’ doen het minder en minder goed de laatste jaren. Wie dacht dat de extreme dalingen van de laatste jaren tot een einde zouden komen, is eraan voor de moeite. Uit de CIM-cijfers van oktober 2012 tot september 2013 blijkt dat vooral Dag Allemaal (-45911), Humo (-34914) en Story (-20638) rake klappen krijgen. Opvallend is dat Dag Allemaal en Humo de afgelopen drie jaren ook al in de top drie van verliezers stonden. Daarna volgen Flair, TV Familie, Joepie en P-magazine.

Gelukkig is er ook goed nieuws: er zitten namelijk ook enkele stijgers tussen. Menzo (+117%), TV Gids (+10%) en Trends/Trends-Tendances (+9,98%) doen het uitstekend en hebben reden om een stevig flesje champagne te kraken. Benieuwd wat het komende jaar zal bieden en dat weten we alleen via volgende hamvraag: Koopt u nog of koopt u niet meer? (KDN)

Weekblad okt/12 sep/13 Exemplaren minder verkocht per week
Dag Allemaal 384512 338601 45911
Humo 175488 140574 34914
Story 151484 130846 20638
Flair 104 859 90 032 14827
Tv Familie/Blik 98013 83419 14594
Joepie 53268 40920 12348
P-magazine 42892 33637 9255
0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties