De schuld van China dat Playboy geen naaktfoto's meer publiceert? LIFESTYLE
De schuld van China dat Playboy geen naaktfoto's meer publiceert?
LIFESTYLE

De schuld van China dat Playboy geen naaktfoto's meer publiceert?

Deze week vielen veel monden open van verbazing toen Playboy verkondigde ermee te stoppen met hetgeen waardoor ze net zo beroemd zijn geworden, door namelijk foto's van het vrouwelijk schoon in al haar glorie en Eva kostuum voortaan de prullenmand in te kieperen. Playboy begon ooit als een uitgeverij, maar transformeerde snel in een enorm groot bedrijf wiens inkomsten voornamelijk te danken zijn aan de verkoop van kleding en prullaria met het Playboy Bunny logo erop.

Door de associatie met vrouwelijk naakt te verwijderen, krijgt Playboy een beter imago in landen waar er een streng beleid heerst ten opzichte van pornografie. Pogingen om het tijdschrift in India en China te lanceren zijn telkens mislukt doordat de overheden het blad te pornografisch vonden. Desondanks haalt Playboy door middel van franchising 40% van zijn winsten uit de Chinese markt, 500 miljoen dollar vorig jaar alleen al, blijkt uit een artikel van de New York Times.

In heel China kom je wel mannen en vrouwen tegen met T-shirts of handtassen met het Bunny logo erop. De Chinezen weten allemaal waarvoor die konijnenoortjes staan, ondanks het feit dat ze nog nooit een tijdschrift van Playboy in hun handen hebben gehad. Insiders beweren dat de top van Playboy opnieuw een poging wilt ondernemen om het tijdschrift uit te brengen in deze landen, nu dat hun reputatie van blote tetten-tijdschrift verleden tijd is. (GBL)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties