Tesla Cybertruck neemt het in dragrace op tegen Hummer EV, en het was op geen enkele manier spannend

Een Tesla Cybertruck nam het op tegen een Hummer EV in een dragrace – en het was totaal geen nek-aan-nekrace. De Cybertruck was de lichtere van de twee, maar de Hummer had meer pk’s. Voor de jongens van het YouTube-kanaal 'Carwow' was dit een kans om twee zwaargewichten tegen elkaar te laten strijden.

Iedereen wil Tesla uitdagen

We hebben in de loop der jaren aardig wat dragraces gezien. Om de een of andere reden lijkt men er altijd op gebrand om een Tesla erbij te betrekken. Of het nu tegen een Chevy Corvette Z51, een Dodge Charger Daytona of een BYD Sealion 7 is – iedereen lijkt het Amerikaanse EV-merk tot het uiterste te willen testen. En nu was het de beurt aan deze Hummer EV om de Cybertruck uit te dagen.

Uitgemaakte zaak... op papier

Op papier leek het een duidelijke overwinning te worden. De Cybertruck levert 845 pk en weegt 3.000 kg. De Hummer daarentegen heeft 1.041 pk, maar weegt 4.110 kg. Dus, alles wijst erop dat de Hummer dit makkelijk zou moeten winnen. We zouden het een "touchdown" noemen, maar er zijn maar zoveel sportanalogieën die hier toepasselijk zijn. Maar hoe verliep het op het rechte stuk? (lees verder onder de afbeelding)

Drie pogingen, drie keer zelfde resultaat

Nou, bij de eerste poging was het al meteen duidelijk – de Cybertruck schoot ervandoor. “Wow, die Tesla komt snel van zijn plek,” zei de bestuurder van de Hummer. Zoals bij de meeste races was dit een best-of-three, wat de Hummer de kans gaf om zich te revancheren. Maar ook de tweede en derde keer was het hetzelfde verhaal. De Hummer deed het elke keer iets beter, maar kon de Cybertruck niet bijbenen.

Waarom is de Cybertruck sneller?

We moeten aannemen dat het lagere gewicht van de Cybertruck een rol speelde bij deze dominante prestatie. Maar er zijn ook andere factoren, zoals de vaardigheden en timing van de bestuurder. Elke seconde telt in een dragrace – en een goede start kan allesbepalend zijn. Bekijk hieronder de beelden:

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen