ABVV flopt met Twitter-staking

De bijna bejaarde top van de socialistische vakbond dacht eens mee te zijn met de 2.0-generatie door een Twitter-offensief te starten met de hashtag #30j. Het duurde niet lang toen voor de werkende generatie wraak nam door hun hashtag te kapen. Het leek een fantastisch idee in het hoofd van de ABVV-top: richt een Twitter-account […]

De bijna bejaarde top van de socialistische vakbond dacht eens mee te zijn met de 2.0-generatie door een Twitter-offensief te starten met de hashtag #30j. Het duurde niet lang toen voor de werkende generatie wraak nam door hun hashtag te kapen.

Het leek een fantastisch idee in het hoofd van de ABVV-top: richt een Twitter-account op en gebruik een hashtag om de staking op Twitter duidelijk in de verf te zetten. Zo konden ze met weinig moeite veel mensen bereiken, dachten ze.

En ja, de hashtag #30j is inderdaad een ‘trending topic’, een veelbesproken onderwerp geworden op Twitter, alleen niet op de manier die het ABVV wilde. De hashtag wordt nu vooral gebruikt door eigenwijze Twitter-gebruikers om hun woede te ventileren over de staking. Daarbij zitten opvallend veel leden van het VBO, VOKA en Unizo, maar dat zal wel toeval zijn.

Eigenlijk hadden ze het wel kunnen weten: kort geleden heeft McDonalds, toch niet één van de minste bedrijven, een gigantische Twitter-fail gemaakt door een hashtag te introduceren die later werd gekaapt door mensen die het fastfood-eten gruwelijk vinden. Misschien moeten die jongens van ABVV in het vervolg wat beter onderzoek doen voor ze een online actie plannen.

Hieronder kan je de Twitter-flop van ABVV live volgen: (AN)


0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments