Playboy-magazine komt terug als offshoot van zijn OnlyFans-achtige creator-platform News
Playboy-magazine komt terug als offshoot van zijn OnlyFans-achtige creator-platform
News

Playboy-magazine komt terug als offshoot van zijn OnlyFans-achtige creator-platform

Playboy herlanceert zijn iconische tijdschrift als een digitale front-end voor zijn onlangs gelanceerde platform, dat individuele content creators een maandelijkse vergoeding laat vragen voor toegang tot exclusieve inhoud, vergelijkbaar met OnlyFans. Playboy stopte met de gedrukte editie van het blad in maart 2020, bijna 70 jaar na het debuut. In de nieuwe iteratie zullen geselecteerde ‘creator features’ gratis beschikbaar zijn, terwijl behind-the-scenes en volledige fotoshoots alleen beschikbaar zullen zijn voor abonnees van elke creator op Playboy.com.

Het herboren Playboy-magazine zal in eerste instantie niet op papier verschijnen, maar een gedrukte versie zou wel in het verschiet kunnen liggen. Op de eerste cover van het vernieuwde Playboy-magazine, die maandag werd vrijgegeven, staat Amanda Cerny - model, actrice en voormalige Playboy Playmate - als een futuristische ‘platinum Bunny’. Het eerste volledige nummer komt later dit jaar uit.

(lees verder onder de foto)

Wel naakt, geen porno

In tegenstelling tot OnlyFans staat het Playboy-abonnementenplatform voor content creators geen porno toe. "Veel van onze makers hebben geen naaktheid op hun pagina's," aldus een woordvoerder van Playboy. "Hoewel we naaktheid toestaan, staan we geen expliciete inhoud/porno toe. We positioneren dit niet als een 'volwassen' platform - het is voor iedereen, inclusief mainstream creators die behind-the-scens van hun leven delen." Het nieuwe creator-platform van Playboy werd medio september 2022 opnieuw gelanceerd.

Het nieuwe digitale magazine zal ‘de meest succesvolle en opkomende creators van Playboy in redactionele features, cover shoots, fashion spreads en meer laten zien’, aldus Playboy. "Sinds de lancering van zijn premium platform publiceert Playboy al persoonlijke verhalen geschreven door zijn creators over hun leven en waarom ze trots zijn op Playboy,” klinkt het. Cerny verscheen voor het eerst in Playboy-magazine als Playmate van oktober 2011. Op het nieuwe platform van Playboy heeft ze volgens het bedrijf tot nu toe meer dan 1 miljoen dollar verdiend.

(lees verder onder de foto)

"Symbool van prestige"

Playboy huurde fotografe en regisseur Charlotte Rutherford in om mee te werken aan een speciale covershoot met Cerny, waarbij geselecteerde beelden alleen beschikbaar zijn achter de betaalmuur op haar persoonlijke Playboy-pagina. "Een Playboy-creator is iemand die in staat is creativiteit en seksualiteit te omarmen en zich vrij en ongegeneerd te uiten," zei Cerny in een verklaring. "Ik kan niet wachten om meer van mijn reis te delen met exclusieve inhoud achter de schermen met mijn fans op mijn Playboy-kanaal."

"We zijn lasergericht op het bouwen van het veiligste en meest lucratieve en boeiende creator-platform ter wereld," zei Playboy chief brand officer Rachel Webber in een verklaring. Ze voegde eraan toe dat TikTok-native, oudere Gen-Z creators het Playboy-merk zien als een symbool van prestige in de paywall-platformruimte: "Ze willen een platform dat vrij is van advertentie-gedreven inhoudsbeperkingen, en ook een platform dat wordt vertegenwoordigd door een aspirationeel merk waarmee ze geassocieerd willen worden."

(Bron: Variety - Intropic: Instagram @lili_eastwood)

1 claps
1 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties