Verkoopcijfers tijdschriften dalen... behalve bij Joepie News
Verkoopcijfers tijdschriften dalen... behalve bij Joepie
News

Verkoopcijfers tijdschriften dalen... behalve bij Joepie

De verkoop van de weekbladen in Vlaanderen gaat er verder op achteruit. Vooral Humo en P-Magazine verliezen fors. Joepie verkoopt dan weer opvallend meer exemplaren. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

Het CIM vergelijkt de totaal meetbare verspreiding van 1 april 2010 tot 31 maart 2011 met 1 april 2011 tot 31 maart 2012. De totale verkoop van de Vlaamse weekbladen daalde met 1,85 procent tot 6.041.659exemplaren.

Iedereen verliest, behalve Joepie

P-Magazine daalt met 12,06 procent en verkoopt wekelijks nog 47.337 exemplaren. Ook Humo deelt in de klappen en verliest 9,9 procent tot 190.575 exemplaren. Joepie wint dan weer terrein en zit aan 61.270.

Dag Allemaal kent een verlies van 3,74 procent tot 406.339. Concurrent Story verliest 3,57 procent en klokt af op 160.843. Flair daalt met 6 procent tot bijna 111.728. Libelle kent een daling van 1,36 procent en verkoopt nog 221.636 exemplaren.

Ook voor Knack is er een daling, met 3,44 procent tot net geen 113.000. Kerk en Leven ontkomt niet aan de dalende trend en verliest 8 procent tot 326.738.

Krantenmagazines

Het CIM geeft ook cijfers van magazines die in het weekend gratis bij de kranten zitten. Het magazine bij De Morgen stijgt met 4,53 procent tot 79.873. De Standaard Magazine wint 5,9 procent tot 114.806. Het Nieuwsblad Magazine blijft nagenoeg status quo op net geen 270.000.

Nina, het magazine bij Het Laatste Nieuws, blijft zo goed als status quo op 319.304 exemplaren. Het magazine bij De Tijd, Sabato, daalt met 5,9 procent tot 49.000.

Belga Foto Photo News

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties