Schermopname_18-7-2025_103041_www.youtube.com Wheels
Schermopname_18-7-2025_103041_www.youtube.com
Wheels

Mark stormt Tesla-garage binnen: "Jullie hebben 4.600 euro van me gestolen voor wagen die nooit gemaakt werd!"

Hoewel Tesla de afgelopen weken vaak in het nieuws is vanwege het bedrag dat autobezitters bespaarden door elektrisch te rijden, hebben anderen blijkbaar minder geluk gehad met de Amerikaanse autofabrikant. Content‑maker Mark McCann staat bekend om zijn video’s over auto’s en deelt die met zijn meer dan 580.000 YouTube-abonnees.

Hij plaatste een video over zijn ervaringen met een van Tesla’s geplande modellen, de Roadster. De Brit legde eerlijk uit wat er de afgelopen acht jaar gebeurd is – iets wat bijna elke autobezitter flink had gefrustreerd. McCann vertelde dat hij in 2017, net als velen, enthousiast was over de pas onthulde Tesla Roadster. Bij de presentatie werd gezegd dat de auto in slechts 1,9 seconden van 0 naar 100 km/u kon gaan, iets wat destijds bijna ongekend was.

Meerdere e-mails naar Tesla

Zonder aarzelen betaalde McCann een aanbetaling van £4.000 (€ 4.600) om een ‘Founder Edition’ van de Roadster te reserveren. Dit is gebruikelijk bij beperkte oplagen, maar het probleem ontstond doordat er acht jaar later nog steeds geen productie plaatsvond. Hij gaf aan dat hij meerdere keren Tesla per e‑mail had benaderd om zijn geld terug te krijgen, iets wat bij de meeste autofabrikanten vrij eenvoudig zou zijn geweest. (lees verder onder de afbeelding)

-

Bestelling van twee nieuwe Tesla’s

Een jaar na de aanbetaling vroeg McCann om terugbetaling – zonder resultaat – waarna hij nog twee jaar e-mails stuurde, die genegeerd werden. In 2021 vroeg Tesla hem vervolgens het volledige bedrag van £185.000 over te maken. Toen hij toen opnieuw om annulering vroeg, gebeurde er wederom niets. In 2023 ging hij naar een Tesla-dealer om twee Model Y’s te bestellen en vroeg een medewerker om te helpen met het annuleren van zijn Roadster. Ook dit pakte verkeerd uit, hoewel de medewerker zei dat “alles geregeld” was en dat hij “zijn geld terug zou krijgen.”

“Een absolute verspilling van tijd”

Maar nu, in 2025, had McCann er genoeg van en ging hij naar een andere vestiging om het probleem eindelijk op te lossen. Een medewerker keek zijn aanbetalingen en bestellingen na en bevestigde later dat de Roadster geannuleerd was. Toch gaf die medewerker aan geen idee te hebben van de releasedatum van dat model, en McCann kreeg geen concreet antwoord.

Gefrustreerd vertelde McCann dat het een 'absolute verspilling van tijd' was en dat hij ‘naar zijn geld kon fluiten’ omdat de klacht alleen naar de hogere managers was doorgezet die opnieuw niks deden. Tesla belde hem later met de mededeling dat de terugbetalingen 'in gang waren gezet', maar McCann herhaalde dat er nog steeds geen betaling op zijn rekening was bijgeschreven. Geen goeie reclame, Elon…

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties