schermopname 20 6 2025 151755 wwwyoutubecom News
schermopname 20 6 2025 151755 wwwyoutubecom
News

Dit is de winst die Tomorrowland maakt, en die is minstens even spectaculair als het vuurwerk boven De Schorre

Boom mag dan nog steeds het kloppend hart zijn van Tomorrowland, maar de dansvloer strekt zich al lang uit over de hele wereld. Na edities in de Franse Alpen, Ibiza, Brazilië, Colombia en Las Vegas, lonken nu ook Azië en Australië. De wereldwijde expansie van het festival werpt duidelijk zijn vruchten af: de omzet van WEAREONE.world, de holding boven Tomorrowland, is fenomenaal.

Beste dancefestival ter wereld

Het succes van het festival is deze week nog maar eens bevestigd door het Britse magazine DJ Mag, dat Tomorrowland voor het vijfde jaar op rij uitriep tot "beste dancefestival ter wereld". Maar ook de jaarrekening van 2024 oogt feestelijk: de cijfers die het hoofdkantoor in Antwerpen zopas neerlegde, zijn minstens even spectaculair als het vuurwerk boven recreatiedomein De Schorre. (lees verder onder de afbeelding)

Dit is de winst die Tomorrowland maakt, en die is minstens even spectaculair als het vuurwerk boven De Schorre

Hoeveel winst maakt Tomorrowland

De bijna 24 miljoen euro winst ligt drie keer hoger dan in 2023 en komt dicht in de buurt van het recordjaar 2022, toen het festival uitzonderlijk over drie weekends werd gespreid om de coronaverliezen goed te maken. Dat Tomorrowland opnieuw zulke toppen scheert, hoeft niet te verbazen. Jaarlijks trekken meer dan 400.000 bezoekers uit zowat 200 landen naar Boom, en daar komen nog de internationale spin-offs bij, zoals het winterfestival in Alpe d’Huez, het Braziliaanse luik in São Paulo en het Core Festival in het Colombiaanse Medellín.

"10 euro verdiend op elke 100 euro die klanten uitgeven"

Volgens retailprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Business School) zijn de financiële resultaten ronduit indrukwekkend. “Een nettowinst van bijna 24 miljoen op 244 miljoen euro omzet betekent dat ze op elke 100 euro die klanten uitgeven, 10 euro verdienen. En dat is nettowinst: dus na afschrijvingen, rentelasten en belastingen. Dat is een resultaat waar je terecht trots op mag zijn.”

De broers Manu en Michiel Beers, de discrete oprichters en eigenaars van het festivalimperium, bewijzen jaar na jaar dat dansmuziek niet alleen mensen verbindt, maar ook uitermate winstgevend kan zijn.

(Bron: HLN - Afbeeldingen: YouTube)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties