Wat te doen met Maybach? Op 1 juli weten we het Wheels
Wat te doen met Maybach? Op 1 juli weten we het
Wheels

Wat te doen met Maybach? Op 1 juli weten we het

Maybach is al een ruime tijd het zieke broertje van het Mercedes-Daimler consortium. Naast Rolls Royce is Maybach de limousinebouwer op het allerhoogste (lees: duurste) niveau. In tegenstelling tot Rolls Roys pakte Maybach het wel verkeerd aan. Ze gebruikten een oud onderstel voor het bouwen van hun nieuw vlaggenschip, iets wat de potentiële kopers niet aansprak. Het gevolg was dat de verkopen uitbleven en de kosten voor het behoud van Maybach te hoog werden. Het is daarom dat ze bij Daimler nu alle alternatieven naast elkaar zetten over wat te doen met Maybach. Opdoeken? Of delen we de kosten en kennis met een derde partij? Voor dat laatste keuze komt Aston Martin ter sprake.

Ook dat werd al een tijdje beweerd in de wandelgangen. Aston Martin werkt immers aan de wederopkomst van haar Lagonda-merk en zou de motoren en extra platformen, die het samen met Daimler zou kunnen ontwikkelen, goed kunnen gebruiken. Aston Martin kan dan weer de meerwaarde bieden dat zij weten hoe je luxeproducten aan de man brengt. De nieuwe generatie Maybach zou, indien de deal tussen beiden door gaat, plaatsvinden in de fabrieken van Aston Martin zelf, in Gaydon, Warwickshire (UK). Op uiterlijk 1 juli wil Daimler de knoop doorhakken en zullen we weten hoe de toekomst van Maybach er uit zal zien.

Lees meer autonieuws op autofans.be

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties