1.700 Tomorrowland-bezoekers kunnen fluiten achter hun geld

Niets zo heerlijk dan terugblikken op de tijd van je leven daar op het festivalterrein in De Schorre, waar je op de beats van dancefestival Tomorrowland omringd werd door heel veel schoon volk. Dat dacht ook Christoph Ruys, eigenaar van 360° Agency, een bedrijfje dat ter plekke een gepersonaliseerd belevingsboek verkocht aan de bezoekers. Maar […]

Niets zo heerlijk dan terugblikken op de tijd van je leven daar op het festivalterrein in De Schorre, waar je op de beats van dancefestival Tomorrowland omringd werd door heel veel schoon volk. Dat dacht ook Christoph Ruys, eigenaar van 360° Agency, een bedrijfje dat ter plekke een gepersonaliseerd belevingsboek verkocht aan de bezoekers. Maar die laatsten kunnen nu fluiten naar hun geld. 
Op het festivalterrein kon je dus een fotoboek bestellen waar je zelf deel van uitmaakte. Ter plekke betalen, fotootjes nemen en dan uitkijken naar de dag dat jouw exemplaar in de bus zou vallen… Alleen: die dag is nog steeds niet daar en zal wellicht nooit komen, want het bedrijf dat voor de service instaat heeft de boeken neergelegd vanwege een gigantische schuldenberg van zomaar eventjes 760.000 euro. En daarmee worden maar liefst 1.700 bezoekers van Tomorrowland in één klap schuldeisers.
 

Christoph Ruys, de man achter het bedrijf en ex-directeur van het Fotomuseum, lijkt ondertussen van de aardbodem verdwenen, want zijn GSM-nummer is niet meer actief en zijn website lijkt offline. Volgens de curator Gert Rydant wachten er nog een resem schuldeisers op de man, waaronder dus 1.700 Tomorrowland-bezoekers. Als het een troost mag zijn: hier vind je ons belevenisboek van 2014 en we hebben zelfs nog de 10 beste Tomorrowland decolletés van 2012 kunnen opdiepen… (KA)

UPDATE: De organisatie van Tomorrowland contacteerde ons – live vanop de site van Tomorrowworld – via de sympathieke persverantwoordelijke Debby om te melden dat de organisatoren de 1.700 betaalde boeken zullen leveren, ondanks het failliet van 360° Agency. Another problem solved!

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments