Drie op de vier Belgische klanten tevreden over bpost News
Drie op de vier Belgische klanten tevreden over bpost
News

Drie op de vier Belgische klanten tevreden over bpost

Vijfenzeventig procent van Belgische klanten van bpost, zowel particulier als zakelijk, is tevreden met de werking van bpost. Dat blijkt uit een enquête uitgevoerd door het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie die woensdag is gepubliceerd. Opvallend is dat 17 procent van de ondervraagden niet weet waar het dichtstbijzijnde Postpunt zich bevindt.

Het BIPT ondervroeg 2.088 particuliere gebruikers en 3.524 zakelijke gebruikers uit de drie gewesten van het land. Daaruit blijkt dat respectievelijk 83 en 84 procent van de gebruikers tevreden is over de frequentie van de bezorging. De meerderheid van de ondervraagden is ook tevreden over de prijs van de postzegels (0,77 euro).

Over de werking van de postkantoren en Postpunten is 75 procent van de gebruikers tevreden. Dat ligt op het niveau van 2009. Wel zegt 29 procent van de gebruikers nooit naar het postkantoor te gaan. Dat is een stijging van 15 procentpunt. Het Postpunt heeft daarentegen aan populariteit gewonnen, met 9 procent meer gebruikers dan in 2009, goed voor 47 procent van de gebruikers.

Dat het Postpunt populairder is geworden, komt omdat meer en meer mensen zich bewust zijn van de aanwezigheid van het Postpunt. Uit het onderzoek bleek dat slechts 17 procent van de ondervraagden in 2013 niet wisten waar ze het dichtstbijzijnde Postpunt konden vinden, een felle verbetering ten opzichte van de 27 procent in 2009.

Belga, Foto Belga

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties