Review: Crash Team Rumble – Een leuke game met een gebrek aan content games
Review: Crash Team Rumble – Een leuke game met een gebrek aan content

De volledige eindscore en de plus en minpunten van Crash Team Rumble kan je bekijken op onze gaming website 1337 Games.

Crash Bandicoot staat vooral bekend om de 3D platform games. Over de jaren heen zijn er ook diverse spin-offs verschenen met andere soort gameplay. Crash Team Rumble valt onder de laatste categorie. Het is namelijk een multiplayer-game met nieuwe gameplayelementen. In deze review lees je of de game indruk weet te maken.

Crash Team Rumble is een 4v4 multiplayer-game waarbij spelers in teams tegen elkaar strijden om te winnen. Het strijden tegen elkaar draait echter niet om het behalen van kills. Hoewel je andere spelers wel tijdelijk kunt uitschakelen, zul je Wumpa Fruit moeten verzamelen om te winnen. Het eerste team dat 2000 Wumpa Fruit verzamelt wint. Hoewel dit erg simpel klinkt, zijn er diverse elementen die diepgang geven aan de game.

De Wumpa Fruits zijn te vinden in dozen of los op de map. Het oppakken van deze Wumpa Fruits zorgt er echter niet voor dat je punten scoort voor je team. Hiervoor moet je ze terugbrengen naar je basis en gedurende een paar seconde op het platform staan. Dit zorgt ervoor dat andere spelers je kunnen aanvallen om te verhinderen dat je punten scoort. Het is dus een leuke mix van verdedigen en aanvallen om te winnen.

Verschillende rollen

Er zijn meerdere personages speelbaar in de game met elk unieke aanvallen. In het eerste seizoen van de game kun je met acht personages spelen. De personages in de game zijn verdeeld over drie rollen: Scorer, Blocker en Booster. Scorer personages moeten ervoor zorgen dat hun team zo snel mogelijk punten verzamelt. Deze personages zijn vaak sneller en hebben vaardigheden om snel te ontsnappen. Ook kunnen zij meer Wumpa Fruit dragen. Blockers moeten daarentegen geen Wumpa Fruit verzamelen, maar ervoor zorgen dat de tegenstander dit niet kan doen. Zo zorgen hun vaardigheden ervoor dat zij tegenstanders makkelijker kunnen uitschakelen. Tot slot heb je Boosters die beter zijn in het verzamelen van Gems en Relics.

Gems en Relics zijn zeer belangrijk voor het winnen van een match. In elke map zijn er Gems die periodisch worden geactiveerd. Door het staan op de Gems kun je deze voor je team activeren. Het team dat de Gems controleert krijgt een aanzienlijke bonus bij het verzamelen van Wumpa Fruit. Booster personages kunnen deze Gems makkelijker controleren door te verhinderen dat vijanden op de Gems staan.

Relic Stations en Powers

Relics zijn overal te vinden over de map en iedereen kan ze verzamelen. Deze Relics kun je gebruiken op diverse platformen genaamd Relic Stations. De Relic Stations geven jezelf of je team een boost in verschillende vormen. Er zijn Relic Stations die maar een aantal Relics vereisen en Epic Relic Stations waarvoor je meer Relics moet verzamelen. Normale Relic Stations zorgen er bijvoorbeeld voor dat je Flame Traps kan plaatsen. Daarentegen kun je met Epic Relic Stations zandstormen of draken laten verschijnen.

Elke map bevat andere Relic Stations waardoor het erg leuk is om op verschillende maps te spelen. De maps zijn erg divers. Naast de verschillende Relic Stations met compleet andere voordelen zijn de maps qua layout en visuele elementen ook anders. Bij sommige maps zijn de basissen van beide teams behoorlijk vlakbij elkaar, waardoor je op een andere manier moet spelen dan wanneer er een grote afstand tussen beide basissen is.

Naast de verschillende karakters waaruit je kunt kiezen, zijn er ook verschillende Powers die je kunt gebruiken. Deze Powers kun je meerdere keren gebruiken in een wedstrijd en hebben verschillende effecten. Er is bijvoorbeeld een koelkast die bondgenoten kan genezen die ernaast staan of een plant die vijanden automatisch aanvalt. Zowel de karakters als de Powers kun je vrijspelen door de game te spelen.

Battle Pass en content

Crash Team Rumble bevat een groot aantal cosmetische items die je kunt vrijspelen zoals skins, hoedjes, rugtassen, emotes en score effects. De cosmetische items zijn te verzamelen door middel van de Battle Pass. De Battle Pass bevat enkel cosmetische items, dus er zijn geen unlockables die je een voordeel zullen geven tijdens een wedstrijd.

Hoewel de multiplayer-modus erg vermakelijk is, vonden wij het jammer dat dit de enige daadwerkelijke modus in de game is. Je hebt naast de standaard multiplayer-modus een korte tutorial, practice matches en private matches. Er is dus maar één soort modus in de game. Dit zorgt ervoor dat de game al snel begint te vervelen. Hopelijk komen er in de toekomst updates die wat meer content aan de game toevoegen. Voor een premium game met een prijs van €29,99 voelt het kwa content een beetje karig.

Crash Team Rumble is een leuke multiplayer-game om af en toe te spelen. De maps in de game zijn divers en er zijn een groot aantal unieke gameplayelementen in levels. Er is wel een evident gebrek aan content aan de game met maar één speelbare multiplayer-modus. We zullen zien of de komende Season updates hier verandering in zullen brengen.