CEO EA: “FIFA 23 komt, maar FIFA-naam is een hindernis voor de toekomst van onze voetbalgames” Sport
CEO EA: “FIFA 23 komt, maar FIFA-naam is een hindernis voor de toekomst van onze voetbalgames”
Sport

CEO EA: “FIFA 23 komt, maar FIFA-naam is een hindernis voor de toekomst van onze voetbalgames”

Andrew Wilson, de CEO van Electronic Arts heeft opmerkelijke uitspraken gedaan in een interne meeting met werknemers.

Volgens de website VideoGameChronicle heeft Wilson aangegeven het gebruikt van de naam FIFA van voetbalorganisatie FIFA, een hindernis is voor de toekomst van de voetbalgames.

Wilson heeft aangegeven dat de FIFA-organisatie, ervoor zorgt dat de FIFA-games niet echt kunnen experimenteren met nieuwe modi of features. Zo wil de FIFA alleen maar wedstrijden bestaande uit 11 tegen 11 zien. Spelers daarentegen willen meer nieuwe modi en features zien.

CEO EA: “FIFA 23 komt, maar FIFA-naam is een hindernis voor de toekomst van onze voetbalgames”
Andrew Wilson, de CEO van uitgever Electronic Arts

Door de FIFA-organisatie heeft het EA Sports-team beperkte creatieve vrijheid. Ook moet EA een behoorlijk hoge bedrag betalen om de naam FIFA in gebruik te kunnen gebruiken. Afgelopen jaar werd bekend dat de FIFA, 1 miljard dollar van EA heeft gevraagd.

Volgens Wilson is het enige wat EA krijgt, maar vier letters op een gamedoos en eens in de vier jaar de mogelijkheid om een WK in de game te verwerken.

“We’ve had a great relationship with FIFA over the past 30-odd years. We’ve created billions in value… it’s just huge. We’ve created one of the biggest entertainment properties on the planet.

“I would argue – and this may be a little biased – that the FIFA brand has more meaning as a video game than it does a governing body of soccer. We don’t take that for granted and we try not to be arrogant. We’ve worked really hard to try and make FIFA understand what we need for the future.”

“Basically, what we get from FIFA in a non-World Cup year is the four letters on the front of the box, in a world where most people don’t even see the box anymore because they buy the game digitally.

“In a World Cup year of course, we get access to the World Cup, but in the broader context of global football on an annualised basis, the World Cup is important but it’s not the most important. We have 300 other licences that give us the content that our players engage with the most and the most deeply.”

“Our players are telling us they want us to move really quick: ‘we want you guys doing stuff fast’. And in order to do that, we need a level of freedom to be truly creative, innovative and experiment in the marketplace,” he said.

“Because of the nature of the approval timetables and the various things around our FIFA licence, that’s actually been really hard and we’re moving much slower than we want.”

“I had a conversation with [FIFA president] Gianni Infantino just a couple of weeks ago where I said, ‘listen, the money’s a thing: we don’t want to pay more money than this licence is worth. But it’s not about that, it’s really about our ability to deliver games and experiences that our fans want, in a timely fashion’.”

Although this year’s football game will carry the FIFA brand name, EA’s CEO said he still wasn’t convinced the company would be able to agree terms to extend its relationship.

“At the end of the day, I don’t know if we’re going to get there,” he said. “And ironically, if we don’t, and we’re able to rebrand our game and take control of this global football ecosystem that we’re going to build, ironically we’ll probably generate more revenue, and have more fans, and have more engagement over time.

“Because we’ll be able to work with more partners, we’ll be able to build more modes of play, we’ll be able to expand more deeply and broadly into the digital ecosystems around the fabric of football, and more than anything we’ll be able to move really, really fast.

CEO EA: “FIFA 23 komt, maar FIFA-naam is een hindernis voor de toekomst van onze voetbalgames”

Volgens VideoGameChronicle wordt de aankomende game nog wel FIFA 23 genoemd en krijgt het de WK-licentie voor mannen en vrouwen. Volgend jaar kan EA besluiten om niet meer de naam FIFA te gebruiken in de nieuwe voetbalgame. De uitgever had afgelopen jaar al de handelsmerk aangevraagd voor EA Sports FC.

De meest recente FIFA-game, namelijk FIFA 22 is nu verkrijgbaar voor de PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S, Google Stadia en de PC.

Je kan FIFA 22 hier met flinke korting kopen (Let op, EA geeft geen gratis next-gen upgrade voor FIFA 22).

https://www.youtube.com/embed/SYsi5QuOJNE

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties