De Kerstman krijgt een vriendje in nieuwe emotionele Kerstmis reclamespot

De Kerstman verdient ook wat actie

De reclamespot waar momenteel het meeste over wordt gepraat komt uit Noorwegen. Het gaat om een emotionele kortfilm waarin de kerstman verliefd wordt op een man. Dit filmpje van 4 minuten heeft de toepasselijke naam heeft When Harry Met Santa. Deze werd ondertussen al meer dan een half miljoen keer bekeken in verschillende landen.

De video van een Noors postbedrijf raakt bij heel wat mensen namelijk een gevoelige snaar. We volgen een man die verliefd wordt op de kerstman, maar elk jaar 364 dagen moet wachten om dan zijn grote liefde gedurende slechts één nacht opnieuw te zien. Volgens sommige zuurpruimen is de video controversieel, maar wij zijn niet in waarom de man met de baard niet op mannen zou kunnen vallen.

Postbedrijf Posten lanceerde deze kortfilm niet enkel voor reclame, maar ook omdat ze de vijftigjarige mijlpaal willen vieren toen in Noorwegen homoseksualiteit aanvaard werd. Tot het jaar 1971 was in het Scandinavische land homo zijn eigenlijk nog illegaal.

“Posten is een inclusieve werkplaats met veel diversiteit. We willen vieren dat dit al 50 jaar zo is met een prachtig liefdesverhaal. In de campagne van vorig jaar was de kerstman boos op de Noorse post omdat we werk van hem wegnamen. Dit jaar is de kerstman heel gelukkig met ons omdat hij dan meer tijd heeft om bij zijn geliefden te zijn.”